Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Методична робота

Головне меню

19.03.2018

Відбулось засідання ради  районного методичного кабінету

13 березня відбулося підсумкове засідання ради районного методичного кабінету.  Учасники ради розглянули 5 методичних посібників, зокрема: «Енциклопедія для батьків дошкільнят» вихователя  закладу дошкільної освіти  №4 «Сонечко» Шполянської  міської  ради  об’єднаної територіальної громади  Гаврилової К.В., «Впровадження особистісно-зорієнтованого навчання на уроках фізики на основі компетентнісного підходу» (з власного досвіду роботи) вчителя фізики Лозуватської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів   Шполянської  районної ради Припіяло А. М., «Перевіряємо предметні компетентності. Фізика 7-9 класи. Збірник завдань для тематичного оцінювання навчальних досягнень  учнів», творчої групи вчителів фізики Шполянського району, керівник Цяпкало І.О.,  «Корекційні вправи  для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами», соціального педагога  Шполянської   загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1  Шполянської   міської ради  об’єднаної територіальної громади Мозгової Н. О., «Практичні завдання. Опрацювання числових даних» вчителя інформатики, Шполянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей»  Шполянської   міської ради об’єднаної територіальної громади   Шкарбан Л. В. Всі вищеназвані посібники одноголосно схвалено та прийнято рішення  направити їх на ХХІІІ обласну виставку педагогічних технологій «Освіта Черкащини».  Схвалено досвід роботи  вчителя фізики  Шполянського навчально-виховного комплексу  «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей»  Шполянської  міської ради  об’єднаної територіальної громади Браславської Т.М. з проблеми «Формування предметних компетентностей під  час проведення уроку фізики».  Також учасниками ради схвалено експертні висновки щодо відповідністі раніше присвоєному педагогічному званню «вчитель-методист»: Капустян Н.І., вчителю    української мови та літератури Лозуватської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів   Шполянської  районної ради, Кисличенко Т. С., вчителю початкових класів Шполянської   загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5  Шполянської   міської ради  об’єднаної територіальної громади, «вихователь-методист»- Слюсар Г. П.,  вихователю  закладу дошкільної освіти  №1 «Ялинка» Шполянської  міської  ради  об’єднаної територіальної громади, Гавриловій К. В., вихователю  закладу дошкільної освіти  №4 «Сонечко» Шполянської  міської  ради  об’єднаної територіальної громади та про можливість  присвоєння  звання «вихователь-методист»  Галеті О. Г., інструктору з фізичної культури  закладу дошкільної освіти  №1 «Ялинка» Шполянської  міської  ради  об’єднаної територіальної громади, «вчитель-методист» Браславській Т.М., вчителю фізики  Шполянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2- ліцей»  Шполянської  міської ради  об’єднаної територіальної громади     

 

                                                                                    О.М.Курінна, завідувач Шполянського РМК


23.02.2018

 

Проведено раду районного методичного кабінету

22 лютого відбулося засідання ради районного методичного кабінету. На розгляд учасників ради було представлено 20 цифрових ресурсів та 3 посібники, зокрема: електронний навчальний  посібник з алгебри для учнів 9 класу   «Числові послідовності» творчої  групи вчителів математики, керівник Курінна Л.В., сайт  з дидактичними матеріалами до уроків інформатики  для учнів  8 класу   творчої  групи вчителів інформатики, керівник Головко А.М., електронний посібник для учнів 9 класу з хімії «Оксигеновмісні органічні сполуки», творчої групи вчителів хімії, керівник Сабадаш Г.М., електронний посібник для учнів 9 класу з біології «Загальна біологія», творчої групи вчителів біології, керівник  Шевченко Л.В, електронний посібник «Художньо-мовленнєва діяльність дошкільників з використанням коректурних таблиць, як засіб стимулювання креативних дітей», вихователя ЗДО №1 «Ялинка» Шполянської міської ради ОТГ Слюсар Г.П., електронний посібник «Рух і творчість» інструктора з фізичної культури  ЗДО №1 «Ялинка» Шполянської міської ради ОТГ Галети О.Г.,   електронний навчальний посібник  «Мистецтво. 1 клас», творчої  групи вчителів 1 класу, керівник Назаренко С.Г., електронний навчальний посібник  «Мистецтво. 2 клас»,  вчителя початкових класів Лозуватської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  Шполянської районної ради Жуваки Н.А., електронний посібник «Видатні художники і Україна», з образотворчого мистецтва Шполянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – гімназія» Шполянської міської ради  ОТГ Сімон Л.Е., електронний посібник «Сучасна дитяча зарубіжна література 5-6 клас», творчої групи вчителів зарубіжної літератури, керівник Сімон Л.Е., електронний посібник «Сучасна дитяча зарубіжна література 7-8 клас», творчої групи вчителів зарубіжної літератури, керівник Сімон Л.Е.,  електронний посібник «Російський письменник з українською душею (повісті й оповідання К.Г. Паустовського)» Факультативний курс 7-9 клас, творчої групи вчителів зарубіжної літератури, керівник Сімон Л. Е., електронний посібник  з української мови  для учнів 6 класу «Повторення. Узагальнення. Систематизація вивченого у 6 класі»    вчителя української мови та літератури Лозуватської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Діхтяренко Л.М., електронний навчальний посібник  з історії України для учнів 8 класу «Українські землі у другій половині ХVІІІ століття» творчої групи вчителів історії, керівник Різник О.А., електронний навчальний посібник з географії «Географія. 9 клас» вчителя  географії  Шполянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – гімназія» Шполянської міської ради  ОТГ Коломійчука С.В., електронний навчальний посібник з трудового навчання «Проекти в новітніх технологіях» вчителя  трудового навчання  Шполянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – гімназія» Шполянської міської ради  ОТГ Кукси  Л.О., електронний посібник  з природи рідного краю  «Тварини і гриби нашого краю», керівника гуртка СЮН Шполянської міської ради  ОТГ Перемот С.М., електронний посібник  «Лікарські рослини», керівника гуртка СЮН Шполянської міської ради  ОТГ Струк  Л.М., електронний навчальний посібник для практичних психологів   «Тренінгові заняття з батьками майбутніх першокласників»,  методиста РМК       Косенко Н.А., електронний посібник  «Управління діяльністю шкільної бібліотеки» методиста РМК Горбенко Л.Г., збірник  окремих матеріалів Кравця В.П. «Їх досвід повчальний», укладач - завідувач РМК Курінна О.М., досвід роботи Сигнаївського навчально-виховного комплексу «Дошкільний  навчальний заклад – загальноосвітня школа I – III ступенів»  з родинного виховання, посібник динамічної творчої групи вчиелів української мови і літератури «Формування соціокультурних компетентностей школярів на уроках української мови», керівник Золотарьова А.М. Всі вищеназвані посібники одноголосно схвалено та прийнято рішення  направити їх на конкурс кращої серії цифрових ресурсів у рамках ХХІІІ обласної виставки педагогічних технологій «Освіта Черкащини». Також одноголосно учасниками ради схвалено експертні висновки щодо відповідністі раніше присвоєному педагогічному званню «вчитель-методист» Свердел Л.П., вчителя англійської мови Сигнаївського НВК, та Миронової І.М., вчителя математики Топильнянського НВК.

       О.М.Курінна, завідувач Шполянського РМК

 

18.02.2018

Відбувся семінар  вчителів  хімії

14 лютого відбувся семінар-практикум вчителів хімії на тему «Використання різних форм контролю  на уроках хімії» (кер.Буз С.О.). Одним із завдань повсякденної вчительської праці є необхідність здійснювати контроль знань учнів. Форми контролю, що застосовуються вчителями, дуже різноманітні, але найбільш часто використовуються письмові чи усні опитування. На жаль, ці форми не позбавлені недоліків. Тестування як ефективний спосіб перевірки знань знаходить в школі все більше застосування. Кошова С.І. в виступі «Системи комп’ютерного тестування знань» ознайомила з системою програм  MyTestX для підготовки і проведення комп’ютерного тестування. За допомогою презентації  покроково  показала порядок створення тестових завдань.  Програма  MyTestX працює з десятьма типами завдань: одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку проходження, встановлення відповідності, ручне введення числа, перестановка букв, вибір місця на зображенні. Кожен тест має оптимальний час тестування і тому дозволяє отримувати результати відразу по завершенню тесту. Вчителі хімії до березневих канікул мають розробити тестові завдання з будь якої теми  за   програмою  MyTestX.   Керівник методичного об'єднання  Буз С.О.  у  своєму виступі наголосила, що у 2018 році Україна вперше долучиться до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA. Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів. Дослідження PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Вважається, що в більшості країн саме в цьому віці учні закінчують основну школу, і постають перед вибором професії і загалом майбутнього життєвого шляху. Однак PISA не перевіряє рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.           Шевченко Л.В.,  як керівник школи росту педагогічної майстерності вчителів природничого циклу ознайомила молодих спеціалістів з різними видами контролю, їх місцем в ході вивчення тієї чи іншої теми.  У ході презентації було визначено зміст контролю в сучасній школі – засвоєння вивченого матеріалу, формування знань загально навчальних та предметних умінь і навичок, розвиток творчих здібностей. В ході семінару вчителі ділилися досвідом роботи з даної проблеми.

   Г. М. Сабадаш,  методист районного методичного кабінету 


22.11.2017

Арт-терапія – лікування мистецтвом

На базі районного методичного кабінету відбувся черговий семінар-практикум практичних психологів та соціальних педагогів на тему «Використання арт-терапії в роботі працівника психологічної служби». Відкрила семінар керівник методичного об’єднання Паукова Ю.Б., яка розповіла про те, що арт-терапія є найбільш давньою та природною формою корекції емоційного стану, якою можна користуватись для зняття накопиченої психічної напруги, для того, щоб заспокоїтись чи просто зосередитись. Практичні психологи ДНЗ №4 «Сонечко» Котун О.Д. та Лозуватської ЗОШ Шудрова Л.І. детально ознайомили присутніх з такими видами та техніками арт-терапії, як кольоротерапія, бібліотерапія, маскотерапія, драмотерапія, казкотерапія, колаж. Досвідом роботи з цього питання також поділилась соціальний педагог Шполянської ЗОШ І-ІІІ ст.№1 Мозгова Н.О., яка наголосила, що творчість як дитини, так і дорослого, реалізована у процесі арт-терапії, дає можливість висловити та відтворити внутрішні почуття, переживання, сумніви, конфлікти та сподівання, у символічній формі переживши ще раз важливі події. Практичною частиною семінару стала відеодемонстрація корекційно-розвивального заняття практичного психолога ДНЗ №3 «Зірочка» Орлової О.А. «Музика зцілює». Наприкінці семінару практичні психологи та соціальні педагоги поділилися досвідом з використання арт-терапевтичних технік в своїй роботі і прийшли до спільної думки, що арт-терапія сьогодні є одним з найбільш м’яких, але ефективних методів, що використовуються в роботі практичних психологів та соціальних педагогів.

 

Косенко Н.А., методист районного методичного кабінету


29.11.2017

Воркшоп – нова форма роботи з керівниками ЗДО

21 листопада 2017 року на базі Шполянського районного методичного кабінету відбувся воркшоп для завідувачів ДНЗ району на тему: «Управління закладом дошкільної  освіти в рамках Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII». У ході проведення воркшопу було розглянуто Зміни до Закону України «Про дошкільну освіту» відповідно нового Закону «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII, опрацьовано нагальні питання впровадження Закону України «Про освіту» та розроблено пам’ятки  «Які зміни внесено в Закон про дошкільну освіту: вивчаємо за 5 хвилин» та «Основні терміни нового Закону «Про освіту». Засідання продовжилось у вигляді круглого столу. Керівники закладів дошкільної освіти продовжували обговорювати новини у освітньому законодавстві.

Захарчук В.В. методист районного методичного кабінету


22.11.2017

Найбільший скарб – гарна бібліотека

 17 листопада 2017 року на базі Шполянського НВК №3  відбувся семінар-практикум для шкільних бібліотекарів на тему «Шкільна бібліотека та юний читач: складові успіху». Заступник директора  з виховної  роботи закладу Коваль Валентина Олексіївна розповіла про історію, функціонування та досягнення навчального закладу. Бібліотекар Слободяник Любов Володимирівна   глибоко розкрила тему семінару,  поділилась   досвідом з використання  сучасних форм і методів популяризації літератури.  Методист з бібліотечних фондів   Горбенко Любов Григорівна   наголосила про  стратегічні завдання  шкільної бібліотеки в структурі нової української школи, керівник МО шкільних бібліотекарів  ознайомила всіх учасників з нормативними документами щодо запровадження       Універсальної  десяткової класифікації, шкільний бібліотекар Шполянської ЗОШ Різник С.Д. поділилася своїм досвідом  з формування здорового способу життя учнівської молоді  в  рамках Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек.Учні 6-Г класу (класний керівник Різник  Оксана Анатоліївна)запросили учасників семінару-практикуму     переглянути  літературне свято   «Казкова ніч у бібліотеці». Вони  перевтілилися в улюблених казкових героїв, демонстрували знання казок, інсценували уривки, відгадували  загадки, доповнювали прислів’я про книги, розповіли  усім про правила користування книгою, дали поради для якнайкращого збереження шкільних підручників.. Школярі вжилися у свої ролі та показали неабияку майстерність. Яскраві костюми підкреслили дійство п’єси- казки. Гномики співали веселі повчальні пісні та частівки, що виховували у дітей бережне ставлення до книги. Мудра сова перевірила знання прислів’їв та приказок про книги, а лисичка загадала загадки. Учні, які були в ролі книг, поскаржилися на дітей, які неохайно ставляться до книг, псують їх, а помічники «книжкового лікаря»: папір, клей, ножиці, гумка, обкладинка, закладка показали дітям, як рятувати книги, які потрапили до рук нечепур.  Учнідовели, що вони не тільки захисники книги, а й гарні актори, вправні танцюристи і співаки. 

 

Горбенко Л.Г., методист районного  методичного кабінету


22.11.2017

Проведено черговий майстер-клас вчителів географії

15 листопада 2017 року на базі Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 було проведено майстер-клас вчителя географії вищої категорії, вчителя-методиста Браганець Тетяни Іваніни. Захід розпочався із  теоретичної частини, яка включала ознайомлення присутніх молодих вчителів географії району з гештальт-теоріями засвоєння. Німецьке слово «гештальт» (gestalt) означає «цілісність», «структура», «образ». Гештальт-теорія засвоєння сприяє вмінню бачити ціле, швидко інтегрувати часткове в ціле, оперувати доволі великими закінченими в змістовому відношенні фрагментами інформації. Потім учасники заходу відвідали відкритий урок у 6 класі на тему «Внутрішня будова Землі».  На уроці крім традиційних форм роботи було використано такі методичні прийоми гештальт-теорії засвоєння як групова проекція (ліплення образу), опорний конспект, географічний вернісаж, пошук порівнянь, «На щастя. На жаль» та інші. Після уроку відбулося його обговорення. Учасники майстер-класу оцінили урок як високоефективний. Особливо цінними були відгуки молодих колег, які дізнались багато нового і збираються використовувати дані методичні знахідки  у своїй роботі.

Курінна О.М., завідувач районного методичного кабінету

 

 

27.10.2017

Наступність між дошкільною та початковою ланками в часи реформування

В умовах освітньої реформи «Нова українська школа», що здійснюється Міністерством освіти і науки України, важливим завданням є забезпечення наступності між ланками освіти. Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя. Тому, 26.10.2017 на базі Шполянського районного методичного кабінету відбувся епізодичний семінар для вихователів старших груп та вчителів початкових класів з проблеми «Створення педагогічних умов щодо підготовки сучасної дитини до навчання в Новій українській школи» (кер. Мілько Т.О., вихователь ДНЗ №4 «Сонечко» Шполянської міської ради). Засідання відкрила методист РМК Захарчук В.В. презентацією: «Інструктивно - методичні рекомендації щодо організації освітньої роботи у закладах дошкільної освіти», за допомогою якої окреслила новини нормативно-правових актів, методичних рекомендацій на 2017-2018 н.р. Косенко Н.А., психолог, методист РМК провела вправу та презентувала інформацію - «Діти нового покоління» - їх поведінкові особливості, особистісні характеристики та короткі рекомендації для педагогів, як працювати з дітьми покоління «Z». Назаренко С.Г., методист РМК ознайомила присутніх з особливостями організації освітнього середовища у Новій українській школі та поділилась досвідом участі в пілотному проекті «Інтелект України». Мілько Т.О., вихователь ДНЗ №4 «Сонечко», керівник епізодичного семінару підготувала презентацію: «Складові розвивального простору в груповому осередку ЗДО». На завершення засідання, психолог ДНЗ №1 «Ялинка», №4 «Сонечко», Котун О.Д. провела ігрову композицію з учасниками семінару.12.10.2017


Навчалися новопризначені фахівці

10 жовтня на базі районного методичного кабінету відбувся семінар-тренінг для новопризначених практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів району з теми «Нормативна документація практичного психолога та соціального педагога закладу освіти». З метою сприяння професійному становленню розглядалися питання діяльності працівників психологічної служби, особливості нормативно-правової документації, організація психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу, особливості надання інформації на запити суду та комісії з питань захисту прав дитини. Спеціалісти психологічної служби, які працюють перший рік на посаді, отримали практичні навички у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, з якими зустрічається молодий психолог та соціальний педагог. Підведенням підсумку семінару стало побажання молодим спеціалістам професійних успіхів, творчої наснаги та бажання плідно працювати!  

 

Косенко Н.А., методист Шполянського райметодкабінету

 


10.10.2017 

Формування позитивної мотивації в учнів - запорука успішного оволодіння іноземною мовою

Англійська мова набуває дедалі більшого поширення в світі і небезпідставно претендує на звання «мови міжнародного спілкування». Результативність навчально-виховної роботи вчителя іноземної мови значною мірою залежить від знання і врахування ним вікових психологіч­них особливостей своїх учнів. Учителю необ­хіднозрозумітипсихологічнусут­ність і витокицього стану, всілякопідтримувати й активізувати в інтересах успішного вивчення англійської мови. І річ не в тім, щоб з цієї шкільної дисципліни у дитини були лише відмінні оцінки (хоча й це дуже важливо), а найперше в тім, щоб у своєму подальшому житті вона вільно володіла цією мовою, як своєю рідною. Як і для будь-якої іншої справи, для вивчення англійської мови, дитині потрібна позитивна мотивація — тобто бажання займатися, потреба у цьому, інтерес. 04 жовтня в Шполянському НВК №3-гімназія відбувся майстер-клас вчителя англійської мови, методиста РМК Кравченко Т.В. та школа росту педагогічної майстерності вчителів англійської мови. Тема заняття: «Мотивація на уроках англійської мови». Презентацію з цієї теми підготувала вчитель англійської мови  Журавського НВК Т.В. Третяк. Т.В. Кравченко поділилася досвідом з означеної теми, а молоді вчителі пересвідчились, що перш за все учителю необхідно знати вимоги до уроку англійської мови на сучасному етапі. Учасники семінару опрацювали відео матеріал British Council та прослухали аудіо записи Teaching English Radio «An introduction to teacher development». Вчителі ділилися досвідом, робили коментарі щодо побаченого та почутого. Вчителі мали змогу вдосконалити свої мовні навички, адже говорили лише англійською мовою. Цікавим був feedback Мамітько М.В. з Товмацького НВК, яка зазначила, що «The primary thing is interest. It is those people who have an interest in teaching that should be teachers. And also, on the other side of the students, you have to motivate and create interest in students…» Слід зазначити, що великий потенціал несе в собі особистість учителя. Учень має бачити на уроці закоханість учителя в мову, яку викладає, має відчувати повагу до народу — носія мови, історії і звичаїв країни мови. Учні довго пам’ятають того вчителя, який вмів використовувати допитливість і на­полегливість дітей, бо вона задо­вольняється лише в радісній кому­нікативній атмосфері взаємодії учнів і вчителя, який зумів навчити їх долати труднощі, що з’являються в різних життєвих ситуаціях, тобто виховав у них наполегливість, волю, старанність, навчив самостійно орі­єнтуватись у сучасному житті. Системність, наполегливість і воля є необхідні складові процесу розвитку школяра, суть якого скла­дається з того, що все це надає кон­кретну визначну цілеспрямованість і суспільну значущість.

Рябогін І.А, керівник Школи росту педагогічної майстерності вчителів англійської мови


22.09.2017

 Шлях до педагогічної майстерності

                                                               20 вересня на базі опорної школи -  Шполянського НВК №2 - відбувся районний семінар для вчителів-стажистів з актуальної проблеми «Підвищення професійної компетентності молодих учителів шляхом забезпечення інформаційного простору для самостійного оволодіння професійними знаннями», в якому взяли участь новопризначені педагогічні працівники із Шполянської №1, Лозуватської ЗОШ, Шполянських № 2,3, Лебединського №1, Матусівського №1, Мар’янівського, Станіславчицького НВК – ті, яким розбудовувати сучасну освіту. Змістовними та пізнавальними були виступи директора НВК Каракаша І.Г., заступника директора з навчальної роботи Боїн Л.М., які ознайомили з результативністю роботи навчального закладу та його нововведеннями, методиста районного методичного кабінету Півень В.М., вчителя інформатики Шкарбан Л.В., якими презентовано матеріали щодо забезпечення інформаційного простору вчителя. Досвідом роботи з формування компетентностей школярів поділились на  уроках трудового навчання Білоус С.В., української літератури Вовченко А.М., фізкультури Фуркало В.В., інформатики Шкарбан Л.В. Семінар сприятиме адаптації молодих спеціалістів у педагогічних колективах, підвищенню їх професійного рівня, стане поштовхом до самоосвіти.

                                            Півень В.М., методист районного методичного кабінету15.09.2017


   Реалізація Концепції Нової української школи  -  методика впровадження

14 вересня  відбулося чергове засідання ради районного методичного кабінету,  на якому завідувачем   Курінною О. М. підведено підсумки роботи райметодкабінету за попередній навчальний рік та затверджено план роботи на 2017/2018 навчальний рік. В своєму виступі  Оксана Миколаївна наголосила, що  важлива роль у фаховому зростанні педагога належить організації методичної роботи, яка  будується відповідно до чинних вимог як багатогранний і творчий процес, що складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої колективної, групової та індивідуальної діяльності учителів на досягненнях педагогічної  науки і психології. Також Оксана Миколаївна повідомила про зміну  науково-практичної теми в методичній в структурі району і діяльність методичного кабінету буде організована на реалізацію оновленої : «Забезпечення процесу формування професійної компетентності педагогів як необхідної умови в реалізації Державних стандартів освіти». На засіданні ради  було обговорено та затверджено плани районних методичних об'єднань, шкіл росту педагогічної майстерності, творчих груп, майстер-класів,семінарів-практикумів на 2017/2018 навчальний рік, які представила методист Ложкова З. О.  Головне завдання районної методичної структури  -  досягнення результативності в методичній роботі шляхом швидкого реагування на інноваційні процеси в освіті і науці. Основна роль в цьому   належить предметним методичним об’єднанням, як найбільш численним, таким, що  охоплюють весь педагогічний загал, створюючи оптимальні умови для безперервного підвищення кваліфікації педагогів в міжкурсовий період, удосконалення методичної та професійної майстерності учителів, запровадження нових педагогічних технологій, інновацій в навчально-виховний процес.  Зоя Олександрівна зазначила, що тематика планів  всіх форм методичної структури свідчить про актуальність охоплених  питань: передбачено вивчення основних директивних документів МОН України, нових навчальних програм,підручників, документів, що стосуються ДПА, реалізації нового Державного стандарту, Концепції Нової української школи, нового Закону України  «Про освіту».   Обов’язок районного методичного кабінету – сповна використати  творчий потенціал і досвід  кращих педагогів району( а таких маємо немало) як важливий фактор удосконалення професійної майстерності педагогів чи становленні молодого спеціаліста.

Курінна О.М., завідувач Шполянського районного методичного кабінету


13.09.2017

Партнерство – складова демократичних перетворень в освіті

 Розвиток громадянських компетентностей у сучасній школі -  це комплекс методик та підходів, які варто впроваджувати як  наскрізно, так і через кожний шкільний предмет. А освіта для  демократичного громадянства та освіта з прав людини  має стати наскрізною змістовною лінією в загальній середній  освіті.8 вересня 2017 року на базі Шполянського районного  методичного кабінету відбувся семінар-практикум для  заступників директорів з виховної та навчально-виховної  роботи з проблеми «Формування демократичних цінностей та  впровадження демократичної культури у сфері реформування  загальної середньої освіти». Учасники методичного зібрання у форматі інтерактивної взаємодії розглянули питання:

– демократичне врядування: моделі й характерні риси;
– ключові сфери демократичного врядування;
– врядування, лідерство, управління та відповідальність;
– ціннісно-орієнтована освіта;
– співпраця, комунікація та участь: конкурентоспроможність і самовизначення школи;
– дисципліна учнів.

Методист з виховної роботи Кружіліна Л.Ю. зазначила, що демократична школа – це не ідеальна школа, де немає жодних проблем, це школа, де всі суб’єкти шкільного життя мирно співіснують та поважають один одного, а всі важливі рішення обговорюються і приймаються усіма сторонами,  яких ці рішення стосуються. Це школа, у якій не бояться говорити про виклики та труднощі,  а разом шукають шляхи виходу з проблематичних ситуацій. Це школа, у якій за жодни